FIAP GULDMEDALJE

Ugen efter førstepladsen i Ikast, fik samme billede en ”Hædrende Omtale” i en konkurrence i Schweiz og for et par dage siden fik jeg en FIAP guldmedalje for nedenstående billede af Line. Det betyder billedet blev valgt som det bedste billede i kategorien (sort/hvid) og svarer til en delt andenplads for hele konkurrencen blandt næsten 200 deltagere.

FIAP (Fédération Internationale de l’Art Photographique) er en verdensomspændende organisation. Den er stiftet i 1950 i Schweiz og er i dag en af de mest betydningsfulde for fotografer.

RØNNERHAVNEN

Her til morgen kørte jeg en tur til Rønnerhavnen lidt nord for Frederikshavn for at tage billeder. Udover det fedtemøj der er alle steder, var der også et nogenlunde varieret dyreliv.

En snak med et par vinterbadere kom omkring emnet havfruer og som næsten altid, var automatreaktionen, ”Jeg skal ikke fotograferes”. Også denne morgen havde jeg en fornemmelse af en vækket interesse eller måske endda en drøm, man som voksen slet ikke må have. Glæder mig til den dag, der er en der har modet til at lade nysgerrigheden vise vejen.

Det var ikke denne gang, så dagens udvalgte billede er en søstjerne på noget fingertang der er gennemlyst af solen.

GALLERI VAND I MAGASINET DANSK FOTOGRAFI

Selskabet for Dansk Fotografi, udgiver magasinet Dansk Fotografi fire gange om året. I årets 3. udgave, havde billedredaktionen valgt et af mine billeder til forsiden, og i årets sidste udgave er der en længere artikel om GALLERI VAND og hvad Anne-Mette og jeg går og laver.

Jeg har fået lov at lægge artiklen op her på vores hjemmeside, så du kan læse den her.

Copyright: Dansk Fotografi – www.sdf.dk

SELSKABET FOR DANSK FOTOGRAFI

Sidst på foråret sendte jeg billeder til konkurrencen med det storslåede navn, “Den Nationale”. Det er en fotokonkurrence arrangeret af Selskabet for Dansk Fotografi og vel det nærmeste man kommer på et danmarksmesterskab i fotografi. Syv kategorier var der, og i den der hedder digital farve blev jeg den stolte modtager at et dommerdiplom, som ca. svarer til en femteplads. Billedet er “Aida in the Sea”

AIDA IN THE SEA

SENSOMMERMAGI

Den 5. september er det igen tid for Sensommermagi på Rubjergknude Fyr. I samarbejde med de dygtige og dedikerede mennesker fra Pixlart, viser vi en række af vores poetiske fotografier fra havet omkring Danmark. Der kommer en del nye billeder fra i år med derop, måske denne?

POP-UP UDSTILLING I LØKKEN

Lige ved nedgangen til molelejet i Løkken, på Sdr. Strandvej 16a, ligger Løkken Kunstpavillon. Her udstiller vi fra mandag den 28. april og til og med søndag den 4. maj, hver dag kl. 12 – 17.

­­­­­­­­­­­Den 1. maj er det fire år siden vi første gang slog dørene op til GALLERI VAND, og det fejrer vi med at give 30-50% rabat på udvalgte værker, hvoraf nogle er udstillingsmodeller. En af os vil være til stede alle dagene, så kom og se vores billeder og få en snak. Galleriet i Lønstrup vil være åbent i kl. 10 – 17 i weekenden 2 – 4 maj. Her vil der også være værker som er nedsat.

AFTENSOLEN FARVER RUBJERG KNUDE, aluminium, 70 x 50 cm, i udstillingsugen er den nedsat fra 4.000 til 2.800 kr.